Kategórie
Internetová reklama

Sledovanie kliknutí na odchádzajúce odkazy cez Google Analytics

Marketing na internete nie je len o objednávkach. Cieľom môže byť napríklad aj kliknutie na odkaz, ktorý smeruje na inú stránku.

Sledovať takúto akciu je vhodné najmä v prípade:

  • produktovej microsite, ktorá odkazuje na firemný web/e-shop
  • firemného blogu, ktorý slúži na voľnejšiu prezentáciu firmy

V 3 krokoch si ukážeme ako na to.

1. Úprava kódu odchádzajúcich odkazov

Odchádzajúce odkazy, ktoré chceme sledovať musíme doplniť o volanie onClick=”javascript: pageTracker._trackPageview(’/nieco’);

Odkaz potom môže vyzerať napríklad takto:

<a href=”http://www.consultone.sk/” onClick=”javascript: pageTracker._trackPageview(’/kliknutie’);”>ConsultOne</a>

“/kliknutie” predstavuje virtuálnu URL adresu, ktorú Analytics zaznamená po kliknutí na link.

2. Vytvorenie cieľa

Preto, aby sme mohli takéto kliknutia sledovať ako akýkoľvek iný cieľ musíme v nastaveniach profilu web stránky pridať nový “Goal”.

  • pre “Match type” odporúčam použiť “Regular Expression Match”
  • do “Goal URL” vložte “nieco”
  • za “Goal name” vložte napríklad “Kliknutie na firemný web”

3. Presunutie kódu Analytics

Na záver, je potrebné presunúť kód Analytics tak, aby bol vždy pred volaním onClick, ideálne hneď za otvárací tag <body>

Ak ste postupovali správne, v priebehu pár hodín by sa mali v štatistíkách objaviť prvé konverzie.

Autorom článku je Martin Botťánek, Senior Account Manager v PPC agentúre ConsultOne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *