Kategórie
ETARGET Google AdSense Internetová reklama

Ako zvýšiť CTR a zarobiť viac na reklame (1. časť)

Seriál článkov o tom ako zvýšiť CTR reklamných odkazov a získať tak viac kliknutí pri menšom počte zobrazení.

V prvej časti sa pozrieme (zatiaľ len čisto teoreticky) na vplyv počtu reklamných plôch a ich umiestnenia na výsledný zárobok.

Počet reklamných plôch

Väčší počet reklám na stránke neznamená automaticky väčší zisk. Ľudia veľmi negatívne vnímajú agresívne formáty internetovej reklamy medzi ktoré patria najmä RichMedia grafické bannery, ktoré sa zvyknú zobrazovať plávajúc nad samotnou web stránkou.

Textová reklama je v tomto ohľade vnímaná vo všeobecnosti pozitívnejšie, ale aj v tomto prípade platí, že príliš veľa reklamných plôch na stránke v kombinácii s ich nevhodným (agresívnym) umiestnením vašich návštevníkov z dlhodobého hľadiska skôr odradí než poteší.

Odporúčanie: Čo najmenej reklamných plôch, 1-3 v závislosti od “dĺžky” stránky.

Umiestnenie odkazov na stránke

Umiestnenie reklamných plôch má zásadný vplyv na to koľko zisku Vám internetová reklama dokáže priniesť.

V prípade ak sa snažíte skombinovať grafickú a textovú reklamu je potrebné vedieť, že existujú pozície, ktoré sú pre grafické bannery vhodnejšie a naopak.

Kliknutie na textovú reklamu znamená pre návštevníka prirodzený “ďalší krok” po prečítaní článku. Textové odkazy je preto vhodné umiestniť tak, aby návštevníkovi umožnili plynule pokračovať v “surfovaní”.

Toto vhodné miesto sa môže meniť v závislosti od typu stránky a návštevnosti, zvyčajne však ide o miesto na stránke kde trávia návštevníci najviac času.

Odporúčanie: Grafické bannery umiestnite tak, aby si ich návštevník všimol ihneď po príchode na web stránku. Textovú reklamu umiestnite na také miesto, aby bola viditeľná v momente, keď po prečítaní článku návštevník uvažuje kam pôjde ďalej.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *