Kategórie
Internetová reklama

Aké CTR sa dá považovať za dobrý výsledok?

Prečo je dôležité sledovať CTR?

Cena za kliknutie, minimálna cena za kliknutie, pozícia na ktorej sa Váš odkaz bude zobrazovať – to všetko ovplyvňuje výška CTR. Takmer každý PPC reklamný systém v určitej miere kladie dôraz na pomer kliknutí k zobrazeniam.

Vyššie normalizované CTR = vyššie Quality score = za prvú pozíciu môžete platiť v konečnom dôsledku menej než Vaša konkurencia.

CTR vo vyhľadávaní

V závislosti od odvetvia by sa priemerné CTR kampane vo vyhľadávaní malo pohybovať medzi 3-20%. Úlohu okrem subjektívnych faktorov ako veľkosť konkurencie zohrávajú aj faktory na ktoré máme vplyv, najmä vhodne vybrané kľúčové slová a kvalitné texty inzerátov.

Ukážka úspešnej PPC kampane:

CTR vo vyhľadávaní

CTR v článkoch (obsahová sieť)

Opäť platí to čo je napísané vyššie. CTR v obsahovej sieti bude samozrejme oveľa nižšie (príčinou zo strany inzerenta/agentúry môžu byť kľúčové slová nerelevantné k produktu, alebo nevhodná implementácia PPC odkazov na strane publishera/prevádzkovateľa). Pri celkovom priemernom CTR nižšom ako 0,30% by som už vážne uvažoval o úprave kampaní.

CTR v článkoch

Rád by som upozornil na fakt, že v prípade ETARGETu vplýva výška CTR v článkoch na kvalitu slov a teda aj na minimálnu požadovanú cenu za kliknutie. V obsahovej sieti Google AdWords/AdSense nemá CTR vplyv na cenu, pravdepodobne však ovplyvňuje počet možných zobrazení (podobne ako pri všeobecných odkazoch ETARGET).

A ako vyzerá nie veľmi úspešná PPC reklamná kampaň?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *